2016. szeptember 22., csütörtök

MIT ÉRTEM EL A TELJES TEST EDZÉSSEL 2 ÉV ALATT?

Mivel régebben nem nagyon készítettem magamról képeket edzés után, így különösen örültem, mikor nemrég beleakadtam párba. Két évvel ezelőtt készültek, mikor még osztott edzéstervet követtem. Kicsivel azélőtt, hogy beleástam volna magam a testépítés igazi aranykorába, a ’40-es, ’50-es évekbe és elkezdtem volna régi edzésmódszerek alapján edzeni. Ha idei képeimet helyezem a  régiek mellé, elég szembetűnő a változás. Végre megmutathatom nektek, miért papolok annyit arról, hogy ideje belevágni a teljes test edzésbe.

Azonban előbb összehasonlítanám a mostani önmagamat a négy évvel ezelőttivel, mikor rájöttem, hogy bizony komolyabb edzésre lenne szükségem. Idáig jutottam:

A karomat nézzétek!

Közvetlen a bal oldali kép készülése után elkezdtem tömegnövelőt szedni és sok kenyeret enni. A heti edzéseim számát lassan megnöveltem egyről ötre és Schwarzenegger edzéstervét követve, a hét különböző napjain más-más izomcsoportokat vettem célba. Az első fél évben látványos változáson mentem keresztül, aztán az azt követő másfél év alatt alig jutottam valamire és ez nagyon frusztrált engem.

2014 nyarán olvastam először a teljes test edzésről és rögtön éreztem, hogy ez lesz a tuti. Azonnal belevágtam. Heti háromszor - hétfőn, szerdán és pénteken az egész testemet leedzettem. Hamar kezdtem kialakítani a saját teljes test edzésemet, amit a folyamatos kutatásaimra, de még inkább a tapasztalataimra alapoztam. Így álltam be előbb a 4-6-os, majd a 6-8-as sorozatszámra, így hagytam el az egyenes padot fekvenyomásban és álltam át ferde padra, így vettem célba a brachialisomat felső fogásos húzódzkodásokkal, így értem be a hátsó vállam edzését evezésekkel, így hagytam el a hasizom gyakorlatokat stb., stb…

Időközben teljes szerelembe estem a ’40-es, ’50-es évek testépítő világával, az akkori edzésmódszerekkel és az ezeket gyakorló emberek mentalitásával. Egyre jobban beleástam magam ebbe a korba és ezt a kutatómunkát nem is tervezem abbahagyni. Előttem most már csak olyan bajnokok lebegnek példaképként, akik még a szteroidok megjelenése előtt jutottak a csúcsra.

Én klasszikus fizikumot építek!

Hova jutottam? El kell, hogy mondjam, a régi módszerekkel a naturál testépítés nem a csalódás világa! Egyszerűen, logikusan, menetrendszerűen tud az ember izmot építeni velük. A teljes test edzés ráadásul gyakorlatilag rákényszerít minket arra, hogy arányos, esztétikus, heroikus (V-alakú) külsőt érjünk el - pont olyat, amilyenre vágyunk!

A következő osztott kép bal oldalán az osztott edzés, az izolált gyakorlatok - tárogatások, kábeles kereszthúzások, oldalemelések világa köszön vissza, míg a jobb oldalon a retro testépítés - a teljes test edzés és a nagy súlyos összetett gyakorlatok két éve:

Teljes test edzés előtt és után

A szabályok, amiket az elmúlt két évben követtem:

- Osztott edzés helyett teljes test edzés
- Zéró izolált, csak összetett gyakorlat
- Csak szabad súlyok és saját testsúly használata
- Csak alacsony ismétlésszámos, nagy súlyos sorozat
- A súlyok folyamatos, következetes emelése, az eredmények jegyzetelése
- Egyenes pados fekvenyomás teljes elhagyása, helyette átállás ferde pados fekvenyomásra
- Brachialis edzés felső fogásos húzódzkodásokkal
- Zéró hasedzés
- A deréktájék nyújtása, vákuum-póz gyakorlása
- Kalóriák számolása
- Fehérjedomináns étrend
- Cukor és kenyér teljes, tészta és burgonya majdnem teljes elhagyása
- Táplálékkiegészítők helyett normális ételek előnyben részesítése
- Multivitamin csomag szedése

Ha valaki kedvet kapott ahhoz, hogy kövessen engem, ajánlom összefoglaló, állandó írásomat:


Lassan belevágok valami komolyabb dologba, ami a retro testépítéssel kapcsolatos. Addig is olvassátok a blogomat és eddzetek keményen! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése